The first of 'em all

Så. Bloggens första inlägg.
Inte för att det är mitt första inlägg, nej nej, jag har drivit bloggar fram och tillbaka sedan 2005. Det är ganska länge, så jag vet vad jag gör.
Bloggens namn kan tyckas lite annorlunda - ladyblablas. Dessvärre var ladyblabla redan upptaget, så det fick bli med ett S på slutet. Men jag trivs med det, för det visar att det här - det är min blogg.

Men vem är jag? Och varför väljer jag att starta en ny blogg mitt i natten?
Jag vet inte riktigt. Det slog mig nyss, när jag smög ut för min nattcigg med en rykande kopp te i handen, att jag behöver någonstans att skriva av mig.
Visserligen har jag redan ett sådant ställe, som dock är skyddat av lösenord och användarnamn. Men det här stället kan andra läsa. Läsa om vad jag gör, hur jag tänker och sånt.
Konstigt att det slog mig, bara sådär.
Men det var något med tystnaden utomhus. Inte ens snön knarrade under mina fötter. Jackan frasade inte (kan bero på att jag hade på mig en päls) och man hörde ingenting av när jag sakta drack mitt te.
Det enda ljudet som avslöjade att jag stod där gömd bakom husknuten var mina fundersamma bloss. Det där tysta knastrandet när tobaken brinner upp, ni vet? Det ljudet, och tystheten såklart, fick mig att bestämma mig för att jag behöver ytterligare en blogg.
Vem vet vart det här kommer leda, men jag tänker driva på bloggen så gott jag kan. Och jag hoppas att ni kommer följa med mig.

Jag tänker nog inte introducera mig något mer. Ni har redan fått veta att jag använder päls (då och då), att jag röker och att jag tycker om att prata. Att jag är av det kvinnliga könet kanske ni också listade ut. Inte för att män inte kan använda päls, men det är ju rätt sällsynt now adays.

Så. Jag tror att det räcker.
Jag är Lady BlaBla. Välkomna till min blogg.

Kommentarer
Postat av: Josie

Ja, Harry Potter är verkligen grym! Så synd att man är inne på sista boken nu bara :{



Nice blogg btw, man blir nyfiken ;D tss

2010-01-05 @ 13:41:19
URL: http://thejosie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0